Není pochyb o tom, že Google a Seznam jsou dva zdaleka nejpoužívanější vyhledávače v naší zemi. Zajímavé je zde především to, že jsme jedna z mála zemí, které preferují jeden z jejich národních vyhledávačů před takovými giganty jako je Google či Yahoo, i když spousta především mladších lidí Seznam opouští.
 
Nelze se tedy divit, že se právě tyto dva vyhledávače stávají nejčastěji cílem SEO a PPC kampaní. Za to si samozřejmě nechávají zaplatit. Je to jen logické, koneckonců naprostá většina jejich příjmů pochází právě z platby za poskytování prostoru pro reklamu.
 
žena vyhledávající na Google

Je však jasné, že se bude lišit jejich cena. Je totiž třeba vzít v úvahu fakt, že Google je jeden z největších mezinárodních vyhledávačů. Je tedy jasné, že PPC reklama Google cena bude poměrně vysoká. Dává to smysl, koneckonců tím dostaneme možnost zasáhnout i zahraniční zákazníky.
 
Pokud jsme ovšem malá firma, případně nemáme prozatím ambice expandovat do zahraničí, například z důvodu jazykové bariéry, pak se nám bude vyhovovat spíše PPC reklama Seznam cena. Ačkoliv je totiž tento vyhledávač u nás zdaleka nejpoužívanější, jedná se o výhradně český produkt, o kterém naprostá většina lidí v zahraničí, kteří nejsou Češi, nikdy neslyšela.
 
To samozřejmě znamená, že zde umístěná reklama, ať už se jedná o PPC či jakoukoliv jinou, bude mít opět dosah právě jen na české občany. Ve srovnání s výše zmíněným zahraničním konkurentem jich však přiláká více.

logo Google s nápisem SEO
 
Je tedy vidět, že je třeba si zde vše opravdu řádně promyslet, než se rozhodneme pro některý z vyhledávačů. A to jsme mluvili jen o dvou u nás nejznámějších a nejpoužívanějších. Zmíněny nebyly například DuckDuckGo či Ecosia, které i u nás získávají na popularitě.
 
Samozřejmě není ani vyloučena možnost, že můžete nakoupit prostor pro reklamu u několika vyhledávačů zároveň. Otázkou však je, zda to nebude nad vaše finanční možnosti a zda se to skutečně vyplatí. Přijít o peníze by totiž byla škoda.